Wie zou deze cursus moeten volgen?
Ondernemers, managers en business analisten die verantwoordelijk zijn voor de strategie, beleid en uitvoering binnen hun organisatie en in het bijzonder door middel van Salesforce data en processen een succesvolle CRM-strategie willen implementeren.
Het uitgangspunt in deze training/workshop is het perfecte 360 graden klantbeeld, waarin de belangrijkste (klant) KPI’s worden besproken en (aan de hand van een dashboard) één voor één worden doorgelicht. Per KPI bespreken we hoe de onderliggende processen dienen te worden ingericht in Salesforce, om het inzicht in het CRM-dashboard samen te vatten. Denk hierbij aan de volgende KPI’s: klanttevredenheidsscore, klantwaardeontwikkeling, conversieratio van lead naar klant, conversieratio van offerte naar order en doorlooptijden van servicevragen
Wat leren we je?
Wanneer je deze cursus hebt voltooid, kun je:
- KPI’s voor je organisatie definiëren die een 360 graden klantbeeld tonen;
- een salesforce CRM dashboard opstellen waar deze KPI’s in worden weergegeven;
- een beter inzicht verkrijgen in de waarde die je klant voor jouw organisatie heeft en zien hoe deze waarde zicht ontwikkelt;
- sneller nieuwe leads kwalificeren;
- beter sturen op verkoopprocessen.